zmień strefę:

Kontakt

Urząd Miejski

ul. J. Dąbrowskiego 3

Pokój nr. 10, parter

Tel. 74 8680 634

zobacz na mapie

Opłaty

Brak opłat

Drukuj
Wróć do listy

Zameldowanie na pobyt stały obywateli polskich

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • Osoba zobowiązana do zameldowania się na pobyt stały.
  • Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczonązdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  • Potwierdzenia pobytu stałego osoby zgłaszającej pobyt stały dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego.
01.

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miejski w Polanicy-Zdroju

ul. Dąbrowskiego 3,

pok. nr 10, parter

02.

Odpowiedzialność za załatwienie sprawy

Inspektor d/s obywatelskich
pok. nr 10 - parter
tel. 074 8680 634

Godziny pracy:
Pon, Wt., Czw.- 7:30 - 15:30
Śr. 7:30 - 17:00
Pt. 7:30 - 14:00
03.

Wymagane dokumenty

  • formularz „zgłoszenie pobytu stałego”, WZÓR
  • dowód osobisty lub paszport,
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
04.

Przewidywany termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.

05.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

06.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
07.

Uwagi

Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tegob miejsca.

 

Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport.

 

Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru
PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru. Należy dołączyć do formularza dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub
innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.

 

Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania jest data sporządzenia aktu urodzenia.

 

Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.

 

Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

 

Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.