zmień strefę:

Kontakt

Urząd Miejski

ul. J. Dąbrowskiego 3

Pokój nr. 10, parter

Tel. 74 8680 634

zobacz na mapie

Opłaty

Brak opłat

Drukuj
Wróć do listy

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego i czasowego

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
  • Osoba zobowiązana do wymeldowania się.
  • Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
01.

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miejski w Polanicy-Zdroju

ul. Dąbrowskiego 3,

pok. nr 10, parter

02.

Odpowiedzialność za załatwienie sprawy

Inspektor d/s obywatelskich,
pokój nr 10, parter
tel. 074 8680 634

Godziny pracy:
Pon., Wt., Czw. - 7:30 - 15:30
Śr. - 7:30 - 17:00
Pt. - 7:30 - 14:00

04.

Przewidywany termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.

05.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

06.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
07.

Uwagi

  • Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.
  • Obywatel polski dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca pobytu czasowego:
  1. w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo
  2. w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
  • Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu

Powyższe zasady dotyczą również cudzoziemców.

  • Obywatel polski, który wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami RP, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd (skutkuje to wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego). Jeżeli wyjazd następuje bez zamiaru stałego pobytu za granicą, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, należy zgłosić swój wyjazd oraz powrót.
  • Zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego
  • Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu lub paszportu.