zmień strefę:

Kontakt

Urząd Miejski

ul. J. Dąbrowskiego 3,

Pokój nr. 10, parter

Tel. 74 8680 634

zobacz na mapie

Numer konta

 

SANTANDER BANK POLSKA SA

46 1090 2835 0000 0001 5254 3542

Kod SWIFT/BIC banku: WBKPPPLPP

 

Drukuj
Wróć do listy

Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
  • Wydanie zaświadczenia z Rejestru Mieszkańców:

Organ gminy prowadzący rejestr mieszkańców wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

  • Wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL:

Dowolny organ gminy wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

01.

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miejski w Polanicy-Zdroju

ul. Dąbrowskiego 3

pok. nr 10, parter

02.

Odpowiedzialność za załatwienie sprawy

Insp. d/s obywatelskich,
pokój nr 10 na parterze,
tel. 074 8680 634

Godziny pracy:
Pon., Wt., Czw.- 7:30 - 15:30
Śr. 7:30 - 15:00
Pt. 7:30 - 14:00

03.

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia, WZÓR
  • dowód osobisty lub paszport,
  • oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika,
  • w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu).

W przypadku ubiegania się o wielojęzyczny standardowy formularz – tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy:

  • wniosek,
  • dowód osobisty lub paszport,
  • oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika,
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty lub wydruk (skan wydruku) przelewu bankowego
04.

Opłaty

  • za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku/ilości osób zameldowanych w lokalu- 17 zł,
  • za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł,
  • za wielojęzyczny standardowy formularz –tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia – 17 zł
  • Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
  • Zwolnione z opłaty skarbowej jest złożenie do sprawy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
05.

Przewidywany termin załatwienia sprawy

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

06.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

07.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
  • Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
08.

Uwagi

Wniosek można złożyć w następującej formie:

  • Osobiście,
  • listownie za pośrednictwem operatora pocztowego,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej - platformy ePUAP

Pozyskanie zaświadczenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej ePUAP:

  1. Przejdź do ePUAP;
  2. Zobacz Katalog Spraw;
  3. Sprawy ogólne;
  4. Pisma do urzędu; (Proszę rozwinąć listę: pokaż więcej);
  5. Pismo ogólne do podmiotu publicznego;
  6. Załatw sprawę.