zmień strefę:

Kontakt

Urząd Miejski

ul. J. Dąbrowskiego 3

Pokój nr 10, parter

Tel. 74 86 80 610

zobacz na mapie

Opłaty

Brak opłat

Drukuj
Wróć do listy

Wydanie zaświadczenia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego

01.

Odpowiedzialność za załatwienie sprawy

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

pok. nr 10 - parter

tel.74-86-80-610.


Godziny pracy :

Pon. - Pt. - 7:30 - 15:30

02.

Wymagane dokumenty

Przy składaniu zawiadomienia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego należy posiadać dokument tożsamości ze zdjęciem (paszport, prawo jazdy, książeczka wojskowa, legitymacja ubezpieczeniowa, legitymacja ucznia, studenta).

03.

Przewidywany termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie po złożeniu oświadczenia.

04.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 167, poz. 1131 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U.z 2015 r., poz. 212 z późn. zm.).
05.

Uwagi

  • Zawiadomienie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa.
  • Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia, wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.